Sidor

2013-01-11

2013- nystart

Ett nytt år, en ny träning och tävlingssässong! Jag är så grymt taggad inför tävlingssässongen att jag snart inte orkar vänta nå längre...ca.40 dagar kvar till tävling, hoppas vi hinner få Tingeling klar tills dess, annars blir det i mars.

Nu har båda ponnysarna ridits igång och i måndags var jag och hoppade med Tingan i ridhuset, gick super. Måste bara säga..vilken galopp den ponnyn har alltså, kommer bli super när hon orkar bära upp sig mer och vi kan börja jobba på riktigt! Nästa vecka, alltså v.3, ska jag börja träna relaterade avstånd med henne och fortsätta jobba i galopp. Föresten, hon har blivit så mkt starkare i galoppen, nu orkar hon mycket mer! Så kul att det ger resultat. Nu är det bara fortsätta kämpa på den här och nästa månad och sedan går det bara mot ljusare tider.














Phrallan ska jag också börja hoppa med snart, jag känner på mig att han kommer vara en galen ponny, han kommer bli så glad av att få hoppa igen, var ju mer än ett halv år sedan nu!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse