Sidor

2012-07-13

Resultat Wången


Ger mej redan en klapp på axeln eftersom jag ahr lyckats öppnat upp bloggens startsida, loggat in och öppnat fliken "Skriv nytt inlägg" . Det är inte ofta jag är så här intensiv på morgonkvisten. 





Vi åkte iallafall hem från tävlingarna på söndag eftermiddag och då var jag otroligt nöjd över min och hästarnas prestation över helgen. De startade en klass var per dag, alltså red jag 6 klasser samanlagt den helgen. Så jag kan säga redan nu att "resultatlistan" kan bli rätt lång. 


















  Fredag : 

*Kelly 

Startade en L:B och det var en mountain horse, stil klass. Trots att hans vänstra framskydd på något konstigt sätt snurrade runt totalt.. så hoppade han runt banan nolla.  Fick bra stil, med inga kommentarer.fast vi hamnade "såklart" precis utanför placering ändå.

*Leo

Startade en L:A och jag gick in på banan med tanken. Den här klassen ska vi vinna. Jag red riktigt bra och mjuka svängar redan från början. men fick tyvärr ett pet på slutet av banan. Mitt fel. Längde honom lite väl mycket och hann inte räta upp honom tillräckligt före ett räcke. Vilket gjorde att jag miste min vinst.

Lördag : 

*Kelly

Startade en L:B+5, banan var kruxig. Stränga svängar och böjda vägar. Så det kändes som en L:A. Han gick som tåget och felfri i grunden osv. Men så gjorde jag en fuling som gjorde att jag miste vinsten igen! Kom stort på oxern innan, och tog ändå den svåra vägen emot nästa räcke. Vilket gjorde att vi fick ett stop. (han hade inte en chans att hoppa).
Kan även tillägga att vi det inte fanns en ända nolla i hela klassen och vi kom då tvåa. Vann en supersöt Röd grimma och ett grimmskaft+ godisklubba.

*Leo

Tävlade en L:A+5, men den här kändes oxå¨även som en MSVB. Fick en dålig start, men sen jävlar fick jag till ridningen och leo fällde ut sina vingar. Hoppade nolla och Kom trea!!!!!! ÖVERLYCKLIG!!!!!!

Söndag : 

*Kelly

Hoppade en L:A  och Bannemej vad fin han var på banan. Tror aldrig vi har kännt oss så klar i en L:A som vi va då. Suverän harmoni och rytm så du knappt kan ana. Men vid en oxer i omhoppningen så kom han lite långt ifrån och jag gav aldrig hjälparna att hoppa "högre". Så ett pet. Men Jesusamalia!!!

*Leo

 Startade vår tredje MSVB. Banan var den klurig med maxade hinder. Jag vet att man inte ksa tänka att de är en svår och stor bana.. men ack så maxad den var.

Efter att ha tävlat två dagar innan så fock leo mjölksyra redan i början av banan. Han sprang förbi tre:an och jag hade inte en chans att stoppa honom. men sen tänkte jag. Nu jävlar ska vi komma igenom banan. Och det gjorde vi!!!För hjälten han hoppade och inte bara hoppade han flög!!! Det var elva hinder varav en trekombination. Var och vartannat ekipage fick problem där, men Leo han hoppade han och rev inte ens :D

Jag är så stolt över honom och mej att vi kämpade, vi gav inte upp. Även fast det var riktigt tungt.

I Övrigt så kan jag säga att jag fick en jätte fin tävlingströja av mamma, John Whittaker och assnygg.  :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse