Sidor

2012-01-29

Träningen kort och gott.

Träningen i helgen har varit mycket givande och nu är jag väldigt trött kan jag säga. Dels för att jag suttit och pluggat i över 3 timmar dels för att jag ridit som sjutton!:) Jag orkar inte skriva någon utvärdering men jag kan säga att jag har lärt mig MASSOR, MASSOR  Erik var jättebra och jag tror alla som tränade i helgen är mkt nöjda. Det var roliga och bra övningar och han berättade väldigt pedagogiskt och logiskt. Alltså inte massa förfiningar eller så utan förklarade precis som det är och jag ska göra. Kanske jag ritar en av övningarna på paint(I've got skills!) och lägger in i ett separat inlägg senare.

Men annars har jag jobbat på min sits-att verkligen "bli lång" som Erik förklarade. Att helt enkelt räta upp mig innan, efter och mellan hindren. Direkt efter hindret ska jag tänka "gallopera i uppförsbacke" så att "bågen blir spänd" till hindret och han sätter bakbenen under sig ordentligt. Jag tycker det klickade på slutet där, jag kunde verkligen kontrollera varenda gallopsprång och inte låta honom rusa till hindret(för han var på STORT G idag kan jag medela). Kändes helt enkelt kanon idag! Nu ska jag sätta mig ner nån dag och skriva februari målen som delvis kommer innebära det jag fick med mig ifrånn denna helgträning. Det känns faktiskt som jag utvecklats mycket under bara två dagar och det ska bli så kul den 18 februari i Timrå!
Ha de gött!
PS. FILM FRÅN TRÄNINGEN KOMMER INOM KORT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse