Sidor

2012-01-31

Januari- KOLL ;)

Nu är januari månad slut så tänkte nu göra en liten uppdatering om vad jag har gjort den här månaden. Är rätt glömsk, så det är bäst att jag skriver ner på en gång. Sen kan man ju alltid kolla tillbaks och se vad man egentligen gjorde den här månaden.

Men jag varnar er, det är mycket text!

*Jag har varit i Ö-vik hos Amanda, vi hade det allmänt trevligt hemma hos henne:D Hon kom hem till Sundsvall också. Vi gick på bio, knäppte bilder och lite annat kul.

*Jag ramlade av Kelly på nyår och "stukade foten". Men fick inget problem av det, utan lärde mig istället att trampa ned hälarna lite bättre bara.

*Grom var med på en tränings tävling och Linn red honom. Det gick bra på banan då han hade ett bra flyt och inga fel.

*Den "riktiga snön" kom den 5 & inte har den blivit mindre nu precis.

*Amanda fyllde år den 10!

*Jag har planerat min ridning bättre, tänker lite mer hur jag bygger upp ridpassen och gör dem mer varierade. Både när jag tränar hemma (uteritt) och på ridskolan. Är noggrann med att få med en bra uppvärmning och avslutning, där jag sträcker och böjer och så vidare.

*Jag och Kelly har kört träning på full fart, blir bättre och bättre för varje dag. Vi galopperar mycket under uteritter, gör halter, ryggar och tränar lydnad. Skit nöjd över vår månads prestation.

*Jag och Kelly har tränat dressyr för Mats och har tränat dressyr flitigt på ridskolan minst 2 gånger i veckan. Har hoppat 3-4 gånger också vilket känns riktigt bra!

*Jag har lovat mig själv att inte förhasta någonting eller ha förhoppningar om mig själv och hästarna med träningar och tävlingar. Jag ska ta en dag i taget och arbeta utifrån det. Inte ha förhoppningar och press på mig själv att jag ska klara av vissa saker och så vidare. (Precis som det blev förra året och det har jag lärt mig att det inte blev bra alls!!!)

Men självklart ska ja sätta mål, men bara mål som siktar på den nivå som jag är för stunden. Till exempel har jag bestämt att inte ha några förhoppningar om att jag ska starta en ** -stjärnig iår. Det är egentligen det jag absolut vill, men det viktigaste är att jag kommer hoppa fälttävlan och ha riktigt roligt tillsammans med mina pållar! Om vi hoppar *-stjärniga klasser eller **-stjärniga spelar då ingen roll för mig i stunden. Om vi kommer dit är det stort, om inte så kommer vi kämpa tills vi är redo för den nivån. men som sagt jag har inte några förhoppningar eller press på mig själv!

*Men än så länge så känns det som att vi har fått en skit bra början på året! :D

*Candy är i 6 månaden!

* Leo har vilat i 3 veckor, började sättas igång den 20. Nu är det bara att "värma upp honom" inför den riktiga träningen.

* Har varit och kollat på en 6-åring i Bräcke, men har nu beslutat att det inte är någon häst för oss.

Japp, det var min månad. Rörigt som fasiken, men aja.

Hare gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse