Sidor

2012-01-15

Anna träning 15/1

Då var man hemma då! Träningen gick jättebra, är verkligen nöjd och jag tycker att jag höll mina mål hyffsat bra. Det var ju trots allt första hoppträningen på över en månad och ännu längre sedan jag sist tränade för Anna(typ i mitten av november) så därför hade jag inga höga krav! Pherrari var SUPERDUPERPIGG och tyckte det var superkul att få hoppa!

Vad vi gjorde: Började med att trava innanför spåret och på ena sidan gjorde vi sluta och förböjd sluta. På andra långsidan la vi en volt och bytte varv runt 2 hinder. Efter det gjorde vi samma sak i gallop.
Sedan skulle vi hoppa två hinder på en linje i gallop och göra halt mellan dem och sedan fatta gallop och hoppa hinder nr.2. Sedan hoppade vi 4 upphöjda sockerbits hinder på en båge och kom sedan på en kombination i form av ett kryss och sedan en högre oxer som vi höjde eftersom. På slutet lades allt ihop till en bana med ca. 8 språng.

Hur det gick: Pherrari var mycket över speedad på uppvärmningen men jag försökte verkligen få honom att vila på steget och jobbade mycket med förhållningar, samlingar och halvhalter. Då och då fick vi verkligen till det och stundvis gick han i ett bra grundtempo. Slutorna gick jättebra och han lyssnade fint! Annars så var han väldigt pigg helt enkelt! Första gången jag kom på linjen vi skulle hoppa var jag inte tillräckligt bestämd men nästa försök gick mycket bättre. Där måste jag säga att vi har gjort framsteg, Pherrari brukar vara ganska svår att få stop på. Idag gick det jättebra och vi kunde göra halt direkt ifrån gallop även fast han trippade lite(är ju bara så här i hoppningen, i dressyren är det ingen sak att få stopp på honom:). Resten av hoppningen flöt på och Pherrari lyssande bra på halvhalter mellan hindren och ökningar. DUKTIGA POLLE

Vad jag ska tänka på: 
-Att jobba med att få med ytter i svängar så att han inte blir för innerställd och skjuter ut bogen som han kan göra ibland.

































I övrigt gick träningen bra och det så kul att vara back on track igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse