Sidor

2011-12-26

piggelin ponny=bockande ponny

Tjo! I förmiddags red jag ut på Pherrari och tur var väl det att stormen avtagit. Jo för vi här i norrland har haft upp till 45 m/sek och det är alltså starkare än klass 1 orkan! Som tur var så hade inget träd blåst ner över stallet men några meter bort hade 3 stora träd blåst omkull. Här i Ö-vik har vi ingen snö och det suger ju om man vill göra mer än att skritta på uteritten...Men idag red jag nerför backen vid ängen och där var det hur mjukt som hellst! Så därför kunde jag trava honom fram och tillbaka längs ängen. Nu har Pherrari haft sin vila(jag har skrittat honom 1-2 gr i veckan) så därför tänkte jag skriva ett separat inlägg för månadens mål både för Pherrari oh mig själv. Föresten Pherrari gjorde tre lycko bocksprång idag och det har han alldrig gjort under en uteritt förut! Överskottsenergi? Näe då! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse