Sidor

2012-11-25

v.47

Denna veckan har jag fokuserat på styrka/kondition i galoppen på båda ponnysarna. De fixade vägen här hemma också så den vart jättemjuk så jag har kunnat gallopera på hela 3 km sträcka vilket är lyx om man är van vid steniga stigar och hårda grusvägar som knappt går att trava på. Dessutom har det regnat på nätterna vilket har gjort att vägen har fått ett perfekt underlag! Därför har jag mest ridit ut denna veckan, måste säga vilken energi Tingan har nu förtiden! Märks verkligen skillnad efter vi klippt henne och även utökad fodergivan. Nu är det bara gallop som gäller om man frågar henne, haha. Hon tycker det är så kul att rida ut och jobba!


































Som sagt så klippte jag Tingan för drygt en vecka sen och jag tror att hon aldrig blivit klippt förut men ändå skötte hon sig som hon var världsvan med det, stod helt kol lugn i gången och tyckte bara att det var skönt:)

Blev en sån här klippning( fast klippte hela halsen)


Måndag: Ridskolan, fokuserade på galoppfattningar och även cavaletti.
Tisdag: Uteritt långskritt
Onsdag: Galopp+ skritt i backar
Torsdag: Galopp intervaller
Fredag: Galopp uteritt
Lördag: Vila
Söndag: Lugn uteritt

Vecka 48, nästa vecka då ska vi börja hoppa! Kan knappt vänta:)

Föresten så är det 83 dagar kvar till Timrå tävlingen och 90 dagar kvar till Umeå tävlingen! Ord kan inte ens beskriva hur taggad jag är att tävla igen


1 kommentar:

  1. Kollar din blogg varje dag :-) Kul att det verkar gå bra

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse