Sidor

2012-11-02

Galoppen

Idag är planen att åka in till ridskolan och rida på pollarna, gud vad Pherrari kommer tycka det är kul, han har ju inte ridit i ridhus sen april(p.g.a av halt)..herrejösses blir nog en och annat bocksprång;) Igår red jag ut barbacka på honom, gud vilken energi han har samlad inom sig, kunde inte annat än skratta när jag satt där på ryggen och han gjorde glädje skutt och brallade lite, otroligt nog satt jag kvar fast snäll som han är så stannade han upp efter han bockat så jag kunde rätta till mig, haha. Sötis! 






















Sen måste jag säga att jag är så himla nöjd med Tingan den här veckan, duktiga tjejen! Hon har haft lite problem med att fatta för gallopskänkeln men nu efter upprepande gallopfattningar med hjälp av både röst, pisk vid skänkeln och mamma som springer bakom och smackar på så fattar hon nu gallop bara med hjälp av skänkel:) Så nu ligger fokusen på henne att träna styrka i gallopen och målet är att hon ska orka gallopera på volt, det kommer så småning om. Men hela november nu ska vi satsa på gallopen och cavaletti övningar och samtidigt börja med lite trav hinder. I december får hon vila nån vecka och sedan är det fokus på hoppningen framöver. Vi har börjat hoppa lite sockerbitshinder på kanske 40 cm och hon är inte ett dugg rädd för bommar eller starka färger, så hon har otroligt lätt för sig på det viset, vilket är skönt. Hon har en bra inställning helt enkelt!

Imorgon åker jag på språkresa så då får båda ponnyerna en välförtjänt vecko vila.

Ha de så bra så länge så hörs vi när jag kommer tillbaks, kanske Emmy uppdaterar något medan jag är borta? ;)

//Amanda

1 kommentar:

  1. Så himla fuskit att ni får åka på språkresa :D
    jag är redigt avundsjuk kan man ju säga! hehe

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse