Sidor

2012-10-01

Update

Igår var vi på ridskolan med Tingan för första gången, det gick jättebra! Hon tyckte det var väldigt spännande att titta på allt nytt och gnäggade flera gånger till de andra hästarna i hagen. 

Jag red på uteplan en stund och skrittade mest, inga krav utan bara låta hon känna av omgivningen. Sedan galloperade jag lite lätt på lång sidan 2-3 gr och jag måste säga; Vilken gallop! Hon riktigt flyger fram, riktigt kul tyckte hon det var:)

Idag har jag skrittat en långsväng på henne, mamma red med på Frallan. Det gick bara bra, mötte ingen helg denna gång....mötte nämligen en stor en för några dagar sen. Gallop hem på frallan, haha. Tur han är snäll ändå!

Annars så kan jag ju berätta att jag börjar kl.13.10 imorgon så det om något kan man ju kalla sovmorgon! Fast som den sanna hästägaren jag är så stiger jag ändå upp vid 8-9 tiden, fast jag kan inte äns sova längre än så...går inte, kan inte förstå dom som kan sova till 12 varje dag...vaknar dom alldrig? haha.

Tillsvidare kan jag ju roa er med denna fina bild som en i min klass delade på FB.
Foto

haha, som sagt; Havremoppe är ändå bäst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse