Sidor

2012-09-09

Flying Tingeling T

Som jag berättade igår så var vi i Sollefteå och hämtade fina Tingeling igår! Jag ska nämligen ha tingeling på foder, rida till henne för att sedan säljas.

Under hösten/vintern ska jag bygga upp hennes kondition och styrka och så småningom börja hoppa henne. Om allt sedan går enligt planerna så ska jag och Tingeling ut på tävlingsbanorna till våren/vintern -13! 

Tingeling heter ju egentligen Flying Tingeling T, ni kanske känner igen det där sista "T" för faktum är att Wild At Heart T( EM-ponnyn som Kristina Warg har tävlat) kommer från samma uppfödare( Karin) och deras stamtavla är väldigt lika varandra. Så hon har fin stam! 

Tingeling är en D-ponny, född 2005, welsh/halvblod och har p.g.a föl inte hoppat med ryttare ännu. När jag provred henne fick jag en väldigt possetiv känsla, ska bli roligt att få lära känna henne mer!

Hon är så snäll att hantera, går in i transporten hur snällt som hellst och i gången står hon stilla även fast allt är så nytt för henne.

Jag tror verkligen på denna ponny, hoppas ni vill följa vår väg mot tävlings och träningssässongen 2013! 
Tingeling i stallgången hemma.






















Nu ska jag gå ut i stallet och borsta Tingeling och sedan ska vi ut på en liten uteritt!



1 kommentar:

  1. Vad kul och vilken fin ponny! :)Jag undrar vart/hur ni gjort dom där loggorna med era namn efter inläggen?

    Lycka till!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse