Sidor

2012-07-06

Har ni tänkt på en sak...

En sak jag stör mig på är att i 99% av alla filmer som det förekommer hästar i så är skådespelarna så pinsamt dålig på att rida hästen...Vissa filmer ser man ju verkligen hur de vinglar till och håller tyglarna 1 m över hästens hals. Det blir liksom så mycket mindre trovärdigt när ryttaren i filmen säger typ "Jag har ridit i hela mitt liv" och sedan rider som om det var första gången i sitt liv...Sedan har jag märkt en sak...Varför börjar de gallopera direkt när de sitter upp i sadeln? Det är liksom "hopp upp i sadeln, bang in med hälen i hästen och sedan är det bara hoppla hoppla full gallop, ingen uppvärmning där inte? Jag förstår ju om det är en western film men måste det vara full fläng gallop från skritt även på ridskolor i filmer?...haha knäppt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse