Sidor

2012-06-28

Skötsel, liniment & stretching

Ted sa på kursen att han tyckte man skulle värma före och kyla efter varje hårdträning, jag själv har aldrig använt mig av liniment eller kyl lera men har hört både nackt och fördeler med det...Så frågan är alltså,


använder ni liniment? Eller hur tycker ni man ska göra?


När jag ändå är igång med att fråga frågor så passar jag på att fråga vad ni tycker om
stretchning före och efter ridning, brukar ni göra det?


Om ni använder liniment och stretchar hästen när gör ni det isåfall(varje ridpass eller endast tävling osv)?
Vilket märke tycker ni är bäst på liniment?
Det enda jag använd på Pherrari är back on track och dom ger en värmande effekt och fungerar bra tycker jag iaf. Brukade också stretcha honom förut och ger honom massage lite då och då.


Har även sett att det finns kyl lera, någon som testat?

Dock verkar det väldigt starkt...kanske endast vid VÄLDIGT hårt arbete då.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse