Sidor

2012-06-03

Fälttävlan i Bollnäs!!

Sitter nu i bilen på väg hem ifrån fälttävlan i Bollnäs. Trött och mör i kroppen  o.s.v. Efter en fullproppad tävlingsdag! Det var en endagars så alla momenten var nu på söndagen.
Trots det oskyldiga piss(helvetes)vädret har det gått otroligt bra : D
Kelly gick med 51 straff i dressyren. Fick ingen toppenkänsla då han blev lite spänd i överlinjen under halva programmet.. Men jag gillar domarens bedömning! I hoppningen fick vi ett nedslag, alltså 4 straff till. & till sist, TERRÄNGEN!! Det jag har länktat i flera månader efter;)
Då gick han med noll hinderfel men med 9.4 straff för tiden då jag red lite för långsamt. Men jag saktade av till trav i en nedsförbacke och blev tvungen att göra en volt, pga att kelly tappade vägen..
Sen hjälten Leo!!
Han gick med 64 straff i dressyren, vilket jag inte blev så nöjd med.. Men då måste man oxå tänka på att dressyrbanan såg ut som en big mama pool :/ I banhoppningen gick han med noll fel & va jämn o hade bra flyt!!:D & i terrängen så gick det helt underbart!!:D Noll hinderfel och 1.8 straff för tiden. Han hade bra tryck i galloppen och var klockren på hindrerna! Jag behövde bara följa honom så skötte han resten! (Märks det att jag är STOLT .. använder utropstecken efter varje mening,haha)
Resultatet blev:3:a på Kelly, & nmr 8 på Leo.
Sen så var det en DM klass oxå :)
Det var bara jag och Amanda Hedlund med,hahah. Jag kom 1:a & 2:a och hon kom 3:a : P
Jag fick ett jättefint fleace täcke, rosetter, medaljer och plankett : D
Tyvärr så har vi inte kunnat filma lr fota på hästarna, under dagen eftersom vi har haft fullt upp. Men har ändå lite fula bilder som ni kan få se.





Hare gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse