Sidor

2012-04-22

Hoppträningen och funderingar

Gick både bra och mindre bra, jag rider rätt men Frallan ger inget svar/respons tillbaka. Från början flöt allting på men så fort hindren började komma upp i ca. 80 så kände jag hur han liksom kröp ihop. Men sista rundan kändes fin. Om jag rider som jag ska göra så vågar han inte ta för sig även fast jag stödjer honom ända fram till hindret. Så hädanefter ska jag tänka "ett galoppsprång till, ett gallopsprång till" innan hindret eftersom han blir mycket tryggare då. Känns inte roligt att rida så men jag blir så illa tvungen när han helt enkelt inte har självförtroendet där. 
Längtar till sommaren, man får så mycket motivation och inspiration då!
















Funderar en massa nu, känner att jag vill utvecklas och det måste ske nu... vi får se vad framtiden visar. 
Skulle verkligen behöva rida en till häst. Känns lite som om vi står stilla nu. Inte alls nå roligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse