Sidor

2012-04-28

Dressyrtävling på srk !

Helloj ! Har idag vart på dressyr tävling på SRK och det har gått SKITBRA : D Fick med mej två gul-blåa rosetter hem i bagaget !

Jag startade första klassen klockan 15:28 med Leo och vi red en LB:1. Han var fin på framridningen trots att han inte var på sitt bästa tävlingshumör. På banan var han lite ostadig och delvis stum i munnen. Men jag ska inte överdriva! Han gjorde gjorde absolut inte bort sig... men han hade kunnat gjort lite bättre bara:) 

Men jag tyckte att vi red igenom programmet ganska stadigt och på det bästa sett för situationen.

Domarens kommentar blev: Du rider mjukt och välplanerat, idag är din ponny inte helt mellan hjälparna men du lotsar den trevligt genom programmet. 
Snyggisen efter prisutdelningen! Observera gärna hans nya och fina schabrak :D

 

Andra klassen startade jag klockan 17:30 med Kelly och vi red en LA:1. Det var länge sedan det gick såhär bra! För han var framme för skänkeln och hade ett fint stöd i handen<3 
Jag startade programmet med en toppen halt på 8 poäng och därefter var det bara att njuta över att han var så fin! 
Måste också säga att jag fick en 7 på min sits och det hade jag som mål för denna tävlingsdag! 

Domarens kommentar blev: Du visar din häst(ponny) mjukt och trevligt, välplanerade vägar! 


Jag fick ett jätte fint rött täcke när Kelly vann, även ett svart schabrak från Hööks. Leo fick också ett svart schabrak från Hööks fast en annan modell! I övrigt fick man väldigt mycke sponsring saker och premier, vilket känns skojj : D 

En trevlig tävlingsdag helt enkelt : D 

För att komma till resultaten på Equipe tryck HÄR!!!

Hare gött// Emmy
 
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse