Sidor

2012-04-02

Anna träning 1/3

Oj, oj oj vilken känsla de sista tre sprången. Har fått så mycket bra tips av Anna och jag börjar förstå nu hur jag ska rida honom. För när jag rider honom som jag ska och han han har framåtbjudning så spelar det ingen roll om hindret ligger 120 han hoppar ändå. Och jag kan säga att ponnyn hade krut i sig, oj oj oj han tyckte verkligen att det var SUPERROLIGT att hoppa igår! Jag ska stödja honom i gallopen hela vägen fram till hindret, det är också vikitgt att jag har ett xtra driv i svängarna och på transportsträckorna. Alltså jobba gallopen så att när vi väl kommit fram till hindret ska gallopen och framåttbjudningen finnas där. Och den där grejen jag skulle testa på honom funkade delvis. Men jag kände en förändring och det är det som räknas. 
Nämen helt enkelt ta fram tigern ur han, för den finns där kan jag lova!;)
Finaste du!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse