Sidor

2012-03-01

Hur gick det-målen för feb?

Mitt mål för Pherrari:
[/]1.Att rida dressyr/markarbete minst 1 gång i veckan och fortsätta hoppträna för Anna J.
[/] 2.Att kunna rida honom i den form jag vill i gallopen och i hoppningen ska han ha ett lugnt tempo men en "spänd båge". Alltså att ha en rytmiskt, rullande gallop men ändå ha framåtbjudning.
[X]3.Att ha en felfri runda på tävling innan månadens slut.


övrigt: Jag har lyckats så bra jag kunnat på mål nr.2(det var lite förs stort mål att sätta upp)men jag tycker att jag lyckats riktigt bra men det finns ju fortfarande saker att jobba vidare på.


Mitt mål:
[X] 1.Fokusera på min sits både i hoppning och dressyr/markarbete.
Att "bli lång" som Erik förklarade det, alltså att räta på mig direkt efter hindret och tänka lite uppförsbacke i gallopen.
[X]2.Att tillsamans med Pherrari få fina och jämna rundor på tävlingar. Att våga "ta i honom" om det behövs(när han blir hetsig inför ett hinder).
[X]3.Ha kul och inte vara så självkritiskt, helt enkelt att låta mig själv lyckas, Vara positiv!

övrigt: Jag  är jättenöjd över mina ritter på tävlingen och där hade jag inte kunnat gjort bättre, det jag ska tänka på är att i vissa situationer blir jag lite för ivrig, men annars har jag klarat målen för denna månad!:)
Speciellt nöjd är jag att jag inte blev arg på mig själv efter L: B i Timrå då det skedde ett missförstånd mellan mig och frallan, jag tog det som en träning och resten av banan gick galant! Återkommer inom kort om de nya målen för Mars månad!
en av mina favvo bilder på oss:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse