Sidor

2012-02-28

Kelly´s motion för dagen.

Dressyr stod på schemat för dagen, vilket kändes väldigt passande. Både jag och Kelly behövde arbeta av oss lite energi. Kelly har varit rätt på gasen i veckan kan man säga och jag behövde slappna av lite! Hah, det här kanske låter konstigt, men jag älskar känslan efter ett dressyrpass, kroppen känns så här lagom genom arbetad. Okej, det är inte jag som motionerar, men huvudet får koppla av lite ;)

Det kändes som jag fick till min ridning riktigt bra idag, den blev naturlig, men ändå påverkningsbar. Kelly skötte sig ännu bättre och gjorde det jag bad han om. Han tyckte till och med att det var ganska roligt att träna dressyr idag! han koncentrerade sig väldigt bra, men det var bara på slutet det sprack lite. Då han blev tvungen att släppa loss lite på rörelserna med lite av hans talangfulla bockspång. Haha :D

Men det kändes som sagt riktigt bra, han arbetade fram ett stöd på bettet redan första steget och var avslappnad i ryggen. Men vänster öppna har vi lite svårt med, så måste träna på det!

En sak till! Jo, om Kelly blir spänd och släpper stödet i bettet och börjar höja nacken så ska jag lösa problemet genom att :
*Omsluta med vaderna
*Följa med med handen
*Låta honom ta stödet i tygeln själv, det ska inte jag göra.
 Hare gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse