Sidor

2012-01-27

Mats-träning 26/1 !

Hallå, hallå mina vänner!

Igår var jag som sagt på dressyrträning med kelly, hann precis träna under lunchrasten. men i.a.f. så gick det SKIITBRA!!! :D
Den bra känslan som jag har strävat efter de sista veckorna fick jag uppleva, den känslan är underbar! Nu vet jag vad jag ska fortsätta sträva efter/jobba med för mats gav mig jätte bra hjälp.

Jag har lite svårt att förklara en "rid-känsla", eller det är i så gott som omöjligt. För oavsett hur mycket man vet om dressyr, då man har sett hur de ska se ut och då man kan proccesen för att komma dit. Så kan det inte fungera om man inte har känslan.

Men i.a.f. så vill jag att jag ska ha en mjuk och följsam sits:Räta upp mig, mjukna i handen och låta han göra jobbet. Styra in framdelen för att få honom jämnlik i båda sidorna och rak i huvudet. Jobba med grunderna där man är (i den farten). Annars är det väldigt lätt att när bakdelen börja slöa efter och dryga och då vill jag rida iväg, för då domnar den känslan av. Men istället ska jag som sagt rida kvar där jag är och jobba utifrån det och mjuka upp honom i sidorna.

*Vi övade på mycket öppna i både trav och gallopp.
*Red förvänd och strechade honom i det.
*Låg och följsam form, sträcka ut honom.
*Checka honom genom att sitta ner och står upp/ändra sitspunkten utan att han ska ändra formen.

Andra saker som jag måste tänka på är att hålla in mina skulderblad och hålla huvudet rakt och därmed är handen bättre och jag inte ser ut som jag har en hel ladugård mellan armbågarna.

Sedan arbeta ifrån grunderna och dagens tillstånd och därifrån senare kunna fortsätta till det mer komplicerade.

Tänk vad sommaren var fin!

Hare gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse