Sidor

2012-01-25

Hur har det gått egentligen?


Tänk att nu börjar månaden lida mot sitt slut, vilket är bra för då är det februari och
 februari=tävlings månad! Så därför tänkte jag göra en snabb liten utverdering på hur det gått med målen...ett kryss betyder att jag har klarat målet!

Pherrari's mål:
[X]Att bli redo för Per träningen i slutet av månaden rent kondiotions mässigt efter vilan alltså.
Hur? Ridas i ridhus 2 gånger i veckan och bygga upp gallopen, samt hopptränas.

Mitt mål:
[X]Fokusera på min sits både i hoppning och dressyr/markarbete. 
Hur? Påminna mig själv och ha ett mål för varenda ridpass(även uteritter). Komma ihåg att berömma mig själv!

Övrigt: Jag tycker att jag lyckats fokusera på målen rätt bra denna månad. Jag har ridit dressyr 1 gång/veckan och hopptränat för Anna J de två sista helgerna. När jag ridit ut har jag fokuserat på gallopen och tack vare all snö så har jag kunnat gallopera en hel del. Anna sa också att hon tyckte att Pherrari verkade vara i fin form och det tycker jag också, så Pherraris mål har jag lyckats med.  Jag har oftast haft ett konkret mål för varje ridtur/pass och min sits har jag också tänkt på. 

Nästa mål blir för Februari månad, vi får se hur det går då!:)

"IF YOU CAN DREAM IT. YOU CAN DO IT."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse