Sidor

2011-12-31

2011 blir 2012.

Hej!
Nu tänkte jag gå ut och gå en promenad med frallisen. Det är så härligt ute nu med snöklädda granar, för vi har fått SNÖ. Tänk till och med i Norrland Pherrari fick vila igår eftersom när jag i förrgår skulle ta in honom ifrån hagen upptäckte jag att det var något konstigt på vänster ögat. Det var uppsvält och irreterat. Jag blev jätterädd och kunde inte fatta vad som hänt, vi hittade inget skräp och så. Därför ringde vi veterinären och hon kunde konstatera att han fått 2 små sår på hornhinnan. Antagligen genom en spark, trädgren eller ett hårstrå som legat och skavt:(  Därför ska vi nu ge honom en ögonsalva cirka 5 gr/ dag....Inte kul och speciellt när man har en hyper ponny som blir livrädd så fort han ser förpackningen till salvan. Därför måste jag dutta en droppe på fingret och sedan smyga mig på honom när han minst anar. I vanliga fall är han ganska skygg om huvudet sitt och nu är det ännu värre. Inte kul. Men som tur var så var det inget akut allvarlig och redan i går morse såg ögat normalt ut. Jätte skönt att det inte han bli någon värre inflamation. Så jag råder er till att direkt kontakta veterinär vid ögon skador, verkligen värt det! Imorgon kan jag nog rida honom som vanligt som tur är;)

Kram på er och hoppas ni får en bra kväll och ett fortsatt gott nytt år, Vi ses 2012!;D
Finaste killen<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse