Sidor

2011-09-25

resultat 24/9 NÄSET :D

Sent igår kväll kom vi hem ifrån tävling på näset:) Det brukar oftast regna där när det är tävling men vi hade tur, strålande solsken;) Jag gör en likadan utverdering som förra tävlingen:

L:C 
framridning/framhoppning- På framridningen betedde han sig väldigt konstigt och ville dra mulen i marken eller klia sig på mulen hela tiden! Jag vet att det låter konstigt men Pherrari har MYCKET konstigt för sig när han blir nervös eller dyl. Dessutom gick han och nickade på huvudet när jag gav honom långa tyglar. Knäpp ponni<3
Iallafall så var han fin ändå och han var väldigt lättvänd och lyssnade fin fint på förhållningar och ökningar. Sedan på framhoppningen så var han lite okoncentrerad och hade ingen bjudning så jag fick verkligen rama in, men hoppade gjorde han ju ialllafall ;)
Inne på banan: Det här var första inne tävlingen och därför var han väldigt uppstressad när jag skulle in. En tjej fick hjälpa mig att leda in honom eftersom att han stregrade och höll på. Väl inne på banan så kändes det väldigt trångt och jag fick inte chans riktigt att få fram ett bra tempo innan andra hindret. Jag kämpade verkligen och eftersom att han snubblade in i några hinder så blev jag lite osäker och vågade inte driva honom riktigt mot hindren. På hinder nr 4 fick jag hans manke i huvudet(fråga mig inte hur det gick till) och jag fick VÄLDIGT ont i huvet efter det;) På hinder nr 7 gick jag ut på egen begäran.
L:C + 5 LAGTÄVLING Div.2
framridning: Här fick jag hjälp av lagledaren, Johanna(TACK!) och hon tyckte att jag inte skulle rida fram så länge utan istället, gallopera fram honom ordentligt och tagga upp honom lite. Så när det var 5 startande innan mig så ökade jag gallopen längs långsidorna och gjorde en del snäva svängar och tempo växlingar. När det sedan var 2 före mig så hoppade jag ett hinder och fick fram lite bjudning i honom!.) Sedan var det bara att trava upp till ridhuset och gå in direkt på banan. Anledningen till att jag gjorde så här var att Pherrari inte gillar att stå och vänta länge mellan framridning och banan. Då hinner han tänka för mycket och blir stressad.
inne på banan: Jag tänkte verkligen "nä nu jäklar! Nu ska vi hoppa!:)" Och det gjorde vi också, över alla hinder och resultat blev 4 fel på grund av en ynklig bom som rullade av skållan. DUKTIGA frallisen! Rundan kändes jättebra och jag tänkte verkligen på allt jag skulle:
- Vara beredd med spöet
-Stilla händer
-Bra tempo och bara vänta in hindret.
- Vara riktigt taggad men ändå behålla ett lugn
-Ta sig tid att tänka inne på banan och komma ihåg att andas

Vi slutade på en 3:e plats totalt! Gud vad jag är nöjd och glad! Alla i laget red jättebra och kram på er!
Men det som var riktigt surt var det att domaren glömde ropa in oss på prisutdelningen så vi fick rosetten senare istället. Dåligt gjort tycker jag, men aja. Det var en bra avslutning på dagen , vi tog lagfoto på ängen och galloperad för fullt;) Tack för dagen!
Det var jättekul att träffa emmy också även fast vi inte han träffas så mkt eftersom vi åkte hem innan hennes klass startat. Men jag såg resultaten och säger bara GRATTIS, det var du grymt mkt värd, både du och kelly!<3

number one and nothing less

från v: Åsa Norgren, Jag, Johanna Westberg, Henny Hellström :D

















































3:a i Div. 2  :D!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse