Sidor

2011-09-28

Månadensmål Pherrari:

Nu kör jag igång med månadensmål ;)

Oktober:

Tävlingar: 
2 okt: Klubbmästerskap ÖOR
8 okt: Umeå hippo
22/23 okt: Sundsvall, kungsnäs

Det är rätt mycket tävlingar denna månad men det gillas:D Det är ju bra för Pherrari att åka ut så mycket som möjligt nu när han är som han är;)

Hur jag ska lägga upp min ridning:
-En gång i veckan rida dressyr/markarbete på ridskolan.
-När jag rider ut ska jag träna på halvhalter och göra mycket halter och också ökningar.
-Rida i backar(är alltid bra för muskler och bakben).
-När jag hopptränar(när det inte är tävling flera helger på rad) ska jag ha stilla händer och rama in med  skänklarna och rida med mycket säte(o va jäkligt bestämd) för det är det som behövs på pherrari just nu. Jag ska alltså inte rida för komplicerat(pherrari blir bara närvös) utan bara stötta honom ända fram till hindret, ta hinder för hinder.  ;)
Tävling: Samma mål som på hoppträning. Men självklart rida för en placering men ändå inte öka gallopen så mycket i omhoppningar eftersom pherrari ska kunna känna sig trygg och ha tid för sig innan hindret.

Delmål: Att på träningar få fram bjudning i Pherrari och få en bra känsla tillsammans.

Mål: Att helt enkelt få känna efter denna månaden att jag gjort mitt bästa på tävlingarna och att jag och pherrari haft fina rundor. Placering i KM.
I ridning är känslan ibland det viktigaste, du måste känna hästens hjärtslag, varje
steg den tar och bli ett med hästen, först då kan hästen och du börja jobba som ett
team.  Det är min åsikt iaf.






















Japp det är mina mål för denna månad, vi får se hur det går...jag skriver en utvärdering sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse