Sidor

2011-09-18

Kramfors 17/9 resultat:)

Tjo på er;) Igår var jag och Pherrari och tävlade i Kramfors och jag tänkte berätta lite hur det gick:

L:D= 

framridning/framhoppning: Här tänkte jag på vad Anna tipsat om på senaste hoppträningen. Han kändes otroligt fin och vändbar och hade mkt energi i sig!
Inne på banan: Jag själv var väldigt lugn eftersom det var så lugnt på tävlingsplatsen och att banan kändes bra. Det var ett av dom här magiska ögonblicken då allt bara flöt på och kändes harmoniskt. Kändes otroligt bra iallafall! Vi hade noll fel och därför fick vi en rosett med oss hem:)

L:C=

framridning/framhoppning: Jag red med samma prencip, mkt tempoväxlingar och volter i både gallop och trav. gasa, bromsa, gasa, bromsa. Dock kändes han lite segare här men han hade ändå en possitiv inställning till hindren:) 
Inne på banan: De första 3 hindrena tvekade Pherrari lite innan och jag fick vara väldigt bestämd med att rama inn och rida med mkt säte. Efter hinder nr 3 var det som han bestämde sig för att " Nä vad håller jag på med? Det klarar jag!:D" Då ökade han tempot lite och hoppade resten av hindren glasklart! I omhoppningen så var mitt mål att rida lugt och samlat men snäva svängar och verkligen låta pherrari känna på några omhoppningsvängar i lungt tempo så att han ser att det inte är så fraligt trots allt. Han hoppade allting jättefint och lyssnade fint på mig i svängarna. Jag kunde inte va nöjdare med honom med tanke på hur han varit sista tiden. jamena i Matfors ville han ju inte ens hoppa en LC bana! Och nu kom vi runt hela med noll fel och snäva svängar:) Så det går ju frammåt...

 Duktiga killen! Han vill ju så gärna hoppa det är bara självförtroendet som har satt stop för honom. Men jag hoppas, hoppas innerligt att han nu ska börja lita på både sig själv och mig. För han kan! <3

Nu taggar vi Näset nästa helg! Jag ska då vara med i Laget div.2 hopp!:) 
Jag hade inte kameran med mig igår på tävlingen så därför bjuder jag på en bild ifrån 4 september istället;) Men Emmy hade med sig kameran(som tur va;) så jag tror att hon fick en hel del fina bilder;)

Hare bra!:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, vi bits inte;)

Arabian Horse